תביעת תיירות היא שם כולל למקרים לא נעימים שיכולים להגרם לתייר כאשר הוא מחליט לצאת לנופש. ומי מאיתנו לא חווה על בשרו או לפחות שמע על חופשות שהפכו לסיוט, עקב ביטול טיסה שגרמה לשהות נוספת בחו״ל וגררה הוצאות, הזמנות שירותים שלא סופקו, שינוי בתנאי המלון שסוכמו עם חברת הנסיעות ועוד. מקרים אלו קורים בתדירות לא מעטה וגורמים להוצאות נוספות, עוגמת נפש, השחתת זמנו של הלקוח ועוד. חלק ניכר מן הנופשים מוותר על זכותו לתבוע שכן הוא חש שמדובר בהליך מסורבל שיגבה זמן רב, הוצאות משפטיות וטרחה. להלן כמה תרחישים עליהם מתלוננים הרבה מהנופשים בחו״ל:
- גלגול אחריות בין סוכנויות לספקים: דפוס ליקוי זה מהווה נדבך מרכזי מכלל דפוסי הליקוי המאפיינים את הענף. הסיבה: עסקאות תיירות הן עסקאות מרובות "שחקנים": סוכן הנסיעות, חברת התעופה, חברות תיירות גדולות ועוד.
- גביית דמי ביטול שלא כדין: ענף זה מכיל עסקאות מסוגים שונים – לכל עסקה תנאי הביטול הייחודיים לה. בפועל, צרכנים רבים מתלוננים על דמי ביטול מופרזים, דרישת תשלום קנסות בפרקי זמן שאינם סבירים ועוד.
- הפרת החובה להציג מחיר כולל: צרכנים מזמינים טיסה, מלון או רכב שכור ומשלמים עבור הזמנתם את הסכום הנקוב על ידי הסוכן/ספק. לאחר התשלום נדרשים צרכנים להוסיף סכומי כסף בגין היטלי דלק, עלייה בשער דולר/יורו וכד'.
- פער בין הבטחת המשווק למימושה: דפוס ליקוי של הטעייה לשמה. דפוס זה כולל בתוכו: פערים מהותיים בין "חבילות" או "מלונות" שהוזמנו לעומת מה שהתקבל וכן שינויים מהותיים לאחר מועד העסקה- עיכוב בטיסות, שינוי בתי מלון ועוד…
- פרסום פיתוי: פרסום של דילים, חבילות, טיסות וכו' במחירים אטרקטיביים לעסקאות שאינן קיימות בפועל, שנועדו למשוך את הצרכן על מנת למכור לו עסקה אחרת יקרה יותר.
- בעיות בצ'רטרים (טיסות שכר): צרכנים רבים מלינים על איחורים חריגים וקיצוניים בטיסות שכר. לעתים, האיחורים מגיעים לכדי שעות רבות הגורמות להפסד ימי טיול, הפסד ימי לינה במלון ולסבל רב לציבור הנוסעים הנאלצים לשהות שעות רבות בשדה התעופה או לקצר חופשה באופן מהותי.
- שירות לקוחות לקוי: צרכנים רבים מלינים כי כאשר נוצרת בעיה כלשהי, הקשורה עם ההזמנה, אין הם זוכים למענה מקצועי וראוי מאת נציגי החברה. צרכנים מועברים מנציג לנציג מבלי לקבל מענה ראוי ומקצועי ונתקלים בקושי לשוחח עם גורם בכיר אחראי. צרכנים אף מלינים על יחס מזלזל ובלתי ראוי מצד הנציגים. לעתים הצרכן נותר ללא מענה כלל.
נגרם לך עוול בעניין הקשור לתיירות? לא יודע איך להתחיל למצות את זכויותיך? לרשותך טופס כתב תביעה קטנה מקוון שבו תוכל להעלות טענותיך ואף לצרף מסמכים המוכיחים את אותן. אתר ת׳קליק מאפשר לך להכין כתב תביעה בלי לצאת מהבית, על ידי שימוש במחשב או בסמארטפון ולעמוד על זכויותיך.
כל המידע המוצג במאמר הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית ו/או כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח מכל סוג שהוא. המחבר אינו נושא באחריות כלשהי כלפי מאן דהוא והלה נדרש לקבל עצה מקצועית, פרטנית ויסודית לנסיבות המקרה שלו, לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים ו/או המצורפים להם.